Onze christelijke identiteit

10 oktober 2023
Op de Spoorzoeker helpen we kinderen om God te leren kennen en te leren leven zoals God dat van ons vraagt. Dat doen we door dagelijks bezig te zijn met de Bijbel, die Gods Woord is en de leidraad in ons leven. We helpen de kinderen te ontdekken wat Gods plan is met je leven.

Daarom is ons motto: ‘Ontdek wat waardevol is’
Uit de Bijbel mogen we God leren kennen als een liefdevolle Vader, die Zijn Zoon voor ons gaf zodat wij een relatie met Hem mogen hebben. De Bijbel mogen we als een rode draad leren gebruiken in ons onderwijs, zodat we leren het spoor van Jezus’ voetstappen te volgen en Gods Woord naar buiten toe te laten zien.

Het uitgangspunt van ons handelen is ons geloof in God en het verbond dat Hij met ons gesloten heeft. De dankbaarheid voor Zijn liefde voor ons, kan niet zonder uitwerking blijven. Dat we bij Hem horen laten we ook daadwerkelijk zien in de dagelijkse dingen zoals de omgang met elkaar en in het onderwijs. Normen en waarden zoals die ons in Gods Woord zijn gegeven krijgen een duidelijke plaats en worden vertaald in ons gedrag en handelen.

Dat maken we ook zichtbaar, doordat we elke dag beginnen en eindigen met gebed of een lied. We danken God en vragen Hem om hulp voor alles wat we doen. We loven en prijzen Hem door het zingen van psalmen en christelijke liederen. We vieren de christelijke feesten en leven mee met bijzondere gebeurtenissen bij familie en bekenden. Bovendien maakt bijbelonderwijs elke dag deel uit van de aangeboden lesstof. Gods liefde dragen we uit in de wereld om ons heen. Daarom hanteren we een open toelatingsbeleid waarbij we van ouders, die we als partners zien als het om onderwijs van het kind gaat, verwachten dat ze onze christelijke identiteit onderschrijven en steunen.

Onze identiteit omvat dus alles wat in de school gebeurt, maar wordt ook zichtbaar in onze relatie met de samenleving. We voelen ons verbonden met de kerkgemeenschap van de NGKV Wezep, willen actief bijdragen aan acties voor bijvoorbeeld hulporganisaties en willen onze christelijke identiteit zichtbaar maken in de manier waarop wij het contact met maatschappelijke partners vormgeven.